fredag 10 mars 2017

Baby wrap

En liten hemmasydd elefant fick agera bebis!
En bilbarnstol för spädbarn kallas för babyskydd. Och i det är det ju mysigt att ha en filt, tänkte jag! Hittade då på nätet något som kallas för "baby wrap" - en filt man bäddar in barnet med, men med hål för att kunna sätta fast bältet i babyskyddet.
Detta mönster använde jag mig av!
Hålen för bältena gör man utefter vilket babyskydd man har, för de ser olika ut. Jag sydde filten i höstas och gjorde hål för bältena härom dagen när vi fått hem vårt babyskydd!


Filten består alltså av två lager fleecetyg, 
microfleece i detta fall (köpta i stuvhörnan på en tygaffär).


Upptill blir det som en liten huva, och de andra tre sidorna viker man omkring barnet. Vet inte varför det är "flärpar" på de sidorna, men jag gjorde som beskrivningen visade.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar