onsdag 8 mars 2017

Roligaste koftan att sticka!

Åh, denna kofta var så rolig att sticka! Hade sett den på många bloggar och Pinterest men den såg så svår ut, med förkortade varv och allt...

Men jag var så sugen att pröva så jag satte igång. Och den var ju inte så svår att göra som det såg ut, när jag väl lärt mig vända de förkortade varven snyggt (via Garnstudio)! Gratismönster finns här!
Koftan stickas sidledes i ett enda stycke och de enda sömmarna som sys på slutet är under armarna.


Använde återigen garnet Drops Alpacka. Stickade den minsta storleken, som är större än mönstret säger (iaf när jag stickar). Här är den i färgerna lingul och naturvit.

Har faktiskt stickat denna kofta två gånger, vilket jag aldrig brukar göra annars. SÅ rolig var den att göra :)

Sedan blev det ett par byxor i samma garn också, dock utan mönster så jag tror de blev mycket större (framför allt längre) än koftan. Jaja, det går väl att vika upp bena och ner midjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar