lördag 20 januari 2018

Balaclava och vantar

Fick en sån fin stickad balaclava av Emilie och visste en som också ville ha en sådan. Så jag började översätta det norska mönstret och gick bet många gånger innan jag ääääntligen förstod hur jag skulle göra. Då var den ju plötsligt rolig att sticka :) Så det blev 2 stycken...
Man tar inte upp maskor som det ser ut, utan använder en annan metod för att få det stretchigt åt båda hållen. Smart!

Här på bilden är det (återigen) en lingul av dubbelt Drops Alpackagarn. Gjorde även en av rött Drops AlpackaSilk och den blev ännu mjukare! De blev dock lite olika storlekar och var svåra att beräkna. Det blev som det blev, helt enkelt!


Bonnie som fick den röda balaclavan (som jag glömde att fota innan jag gav bort den) fick även dessa vita vantar i julklapp! Det står mer om vantarna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar