tisdag 16 januari 2018

Gula vantar och hjälmmössa

Nu var det länge sedan jag bloggade. Jag fick barn i mars så det har varit fullt upp... Har dock pysslat några småsaker som nu visas upp!

Dessa vantar har jag stickat i flera olika färger o storlekar. De är tumlösa och enkla att sticka!
Har använt mitt favoritgarn: Drops Alpacka, dubbla trådar med strumpstickor 3,5. Mönstret finns här. Jag har ändrat det lite grann, t.ex. gjort något längre mudd.


Några hjälmmössor har det blivit också. Dessa stickar jag i samma garn, men endast med en tråd. De blir töjbara och töjer ut sig lite väl mycket efter ett tag, men åh så sköna o fina de blir!


Ja, ni ser ju att detta är en favoritfärg... Inte bara av mig tydligen, för den önskades av mamman till barnet som fick detta set. Den heter "lingul".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar