torsdag 20 juni 2019

Växtskyltar? Växtnamn? Växtpinnar?


Nu har jag tillverkat... ja, vad heter det? Skyltar man stoppar ner i jorden, där det står vad man har sått!

Min man sågade ner grenar av rönnen för att parabolen skulle få bättre mottagning. Jag sågade mindre bitar av grenar med lagom (!?) tjocklek!


Sedan satte jag mig på dotterns sandlådekant, tog fram Morakniven och täljde en spets på ena sidan och täljde bort en bit bark på andra sidan av varje pinne. ”Spänten” (det jag täljde bort) försökte jag pricka dotterns lilla skottkärra i plast med, som jag sedan slängde på komposten (ja, inte skottkärran då...)!

Kände mig som en scout igen, men ”en gång scout, alltid scout” heter det ju! 😀

Sedan skrev jag växternas namn med en svart permanent penna, och stack ner dem i jorden i pallkragarna.


Ett snabbt, enkelt trädgårdspyssel som blev klar samma timme som jag började med det. Tacksamt i min föräldralediga tillvaro där jag aldrig vet hur länge bebisen sover o när jag behöver avbryta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar