onsdag 22 februari 2017

Body

Jag ville försöka sy en body! Lättare sagt än gjort...

Hittade ett bra gratismönster på nätet, gulligt grönt trikåtyg och tryckknappar med verktyg.

Klippte ut mönster och tyg en dag (orkade ina ligga på golvet o göra det som jag brukar, så jag tog ner allt till köksbordet). En annan dag fick jag fortsätta, för jag har nu inte lika mycket ork att göra klart projekt samma dag som jag påbörjar dem.


Det krångligaste var att bandkanta med mudd, för det hade jag aldrig gjort tidigare. Det blev inte jättefint, och tog lååååång tid!
Resten av bodyn gick väl rätt smidigt, när jag förstod vilken sida av axeln som skulle ligga var :)

Slutligen var bodyn klar, och jag konstaterade att det var roligt att göra den och att den faktiskt blev klar, men att det är väldigt billigt att köpa en färdig body jämfört med hur många timmar det tog mig att sy en!


Nu har vi en söt body i storlek 50 iaf! 
Läste senare att det är smidigast med sidoknäppning på bodyn när bebisen är så liten. Hoppas att denna går att använda en stund ändå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar